maandag, juni 23, 2008

gbdb kavel 120

Niet altijd zit het meest opvallende aan de buitenkant. Bij kavel 120 (Jan Olphert Vaillantlaan 63)zit de verrassing direkt achter de gevelbekleding. De gevels zijn namelijk van stro! Kavel 120 is overigens niet het enige strooien huis op Steigereiland, maar daarover misschien later meer.

Nog even dit:

"Lang geleden was er eens een oude zeug en die had drie biggetjes. En omdat ze niet genoeg had om hun te eten te geven, stuurde ze hen de wereld in om hun geluk te zoeken.
De eerste die wegging, ontmoette een man met een bos stro en zei tegen hem: "Alsjeblieft man, geef mij dat stro om er een huisje van te bouwen." Dat deed de man en het varkentje bouwde er een huisje van.
Niet lang daarna kwam er een wolf aanlopen die aan de deur klopte en zei: "Varkentje, varkentje, laat mij erin." Waarop het varkentje antwoordde: "Nee, daarin heb ik geen zin, je komt er niet in!" De wolf antwoordde daarop: "Dan blaas ik maar en dan proest ik maar, en zo blaas ik je huisje uit elkaar." En toen blies en proestte hij, blies het huisje uit elkaar en at het kleine varkentje op."

Uitkijken voor de boze wolf dus.















zie: foto's

Geen opmerkingen: